Syllabus for Spanish I-1

Syllabus for Spanish I          

Fall Term:
I. Lección 1 – Hola, ¿qué tal? – Spanish Pod episodes
    A.    Greetings and leave-takings
    B.    Identifying yourself and others
    C.    Expressions of courtesy
    D.    Lectura: Teléfonos importantes
    E.    Panorama: Estados Unidos y Canadá
    F.    Structure: Alphabet, nouns, articles, numbers: 0-30, the verb SER, &
           telling time

II. Lección 2 – En la clase – Spanish Pod episodes
A.     The classroom and school life
B.     Fields of study and school subjects
C.     Days of the week
D.     Class schedules
E.      Lectura: ¡Español en Madrid!
F.      Panorama: España
G.     Structure: Present tense of –ar verbs, forming questions, present
         tense of ESTAR, numbers:30-100

III. Lección 3 – La familia – Spanish Pod episodes
    A.    The family
    B.    Identifying people
    C.    Professions and occupations
    D.    Lectura: Gente…Las familias
    E.    Panorama: Ecuador
    F.    Structure: Descriptive adjectives, possessive adjectives, present tense
           of TENER and VENIR

   

Winter Term:
I.  Lección 4 – Los pasatiempos – Spanish Pod episodes
     A.    Pastimes
     B.    Sports
     C.    Places in the city
     D.    Lectura: No solo el fútbol
     E.     Panorama: México
     D.    Structure: Present tense of IR, Stem-changing verbs: e/ie, o/ue, e/i,
             verbs with irregular yo forms 

II. Lección 5 – Las vacaciones – Spanish Pod episodes
A.     Travel and vacation
B.     Months of the year
C.     Seasons and weather
D.     Ordinal numbers
E.      Lectura: Turismo ecológico en Puerto Rico
F.      Panorama: Puerto Rico
G.     Structures – ESTAR with conditions & emotions, present progressive,
         SER/ESTAR, direct object nouns & pronouns

III. Lección 6 - ¡De compras! – Spanish Pod episodes
A.     Clothing and shopping
B.     Negotiating a Price and buying
C.     Colors
D.     More adjectives
E.      Lectura: ¡Real liquidación!
F.      Panorama: Cuba
G.     Structures – SABER & CONOCER, Indirect object pronouns, preterite
         tense of regular verbs, demonstrative adjectives and pronouns



Spring Term:
I. Lección 7 – La rutina diaria – Spanish Pod episodes
    A.    Daily routing
    B.    Personal hygiene
    C.    Time expressions
    D.    Lectura: ¡Qué día!
    E.     Panorama: Perú
    F.     Structures – Reflexive verbs, positive and negative expressions,
            preterite of SER & IR, verbs like GUSTAR

II. Lección 8 – La comida – Spanish Pod episodes
A.     Food
B.     Food descriptions
C.     Meals
D.     Lectura: Gastronomía
E.      Panorama: Guatemala
F.      Structures – Preterite of stem-changing verbs, double object
         pronouns, comparisons, superlatives

III. Lección 9 – Las fiestas – Spanish Pod episodes
A.     Parties and celebrations
B.     Personal relationships
C.     Stages of life
D.     Lectura: Vida social
E.      Panorama: Chile
F.      Structures – Irregular preterites, verbs that change meanings in the
         preterite, ¿Qué? & ¿cuál?, pronouns after prepositions

  N. B. There will be frequent daily assessments and a major assessment at the end of each Lección.